Izdvajamo
PDF Ispis E-mail
OPERETNA PREMIJERA U HRVATSKOM NARODNOM KAZALIŠTU U OSIJEKU (Piše: Eva Kirchmayer-Bilić)

Osječka Bajadera

 

Odabir i uprizorenje glasovite operete “Bajadera” Emmericha Kálmána, za koju je  autor rekao da je u glazbenom smislu njegova najbolja partitura, nije samo lijepi umjetnički doživljaj, nego i trenutak istinskog promišljanja o vremenu u kojemu živimo

Novi naraštaji osječkih umjetnika, koji su već unatrag nekoliko godina postali nositelji repertoara osječkog Hrvatskoga narodnog kazališta, ali i oni slavonskih korijena, koji su, vrativši se nakon školovanja i djelovanja u drugim hrvatskim gradovima, u srcu Slavonije pronašli svoje mjesto i životno odredište, velika su nada, ali odgovornost za budućnost osječke i hrvatske kulture. Upravo je stoga potrebito i nužno na svim razinama i područjima omogućiti, poticati, podupirati, pratiti i ohrabrivati sva (i kulturna!) nastojanja koja se u Slavoniji i Osijeku poduzimaju i pokreću. A razloga za to zaista ima: oni se nalaze ponajprije u duhovnoj snazi pitomog i plemenitog slavonskog čovjeka, koji je poput tamošnjeg hrasta – simbola snage i ustrajnosti, svim poniženjima usprkos, sačuvao ponos, prkos i dušu.
Grad po mjeri čovjeka, grad secesije i operete i danas poziva i doziva. Ono što Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku nudi, uvijek je promišljeno osmišljeno i ostvareno, dok istovremeno pokazuje i predstavlja svoj još i veći potencijal i mogućnosti, koje se treba, može (i mora) iskoristiti.
Svijet kakav nam se (u javnosti, medijima..) predstavlja, nije niti približno onakav kakav je u stvarnosti – to je u svakom je vremenu očito i prepoznatljivo, a tek najodvažniji usude se reći: Car je gol. Upravo je (i) kazalište mjesto miješanja iluzije i stvarnosti na pozornici, iza i ispred nje, te je stoga odabir i uprizorenje glasovite operete “Bajadera” (port. balleidera – plesačica; indijska plesačica u hramovima, na javnim i privatnim svečanostima) Emmericha Kálmána (Siófok, Madžarska, 1882. - Pariz, 1953.), za koju je sam autor rekao da je u glazbenom smislu njegova najbolja partitura, ne samo lijepi umjetnički doživljaj, nego i trenutak istinskog promišljanja o vremenu u kojemu živimo. Maske koje su, kao dio scenografije, sve vrijeme ispred nas/publike, na samom početku postavljene “na rampu” pozornice, a na kraju predstave ponovno istaknute, (p)osvješćuju, čineći zatvoreni krug i postavljajući pitanje o iluziji kazališta i/ili života uopće, istine i laži, vraćajući osjećaj gorčine i ironije, ispjevan u nastupnoj ariji plesačice bajadere, Odette Darimonde, u kojoj je uspostavljen izravan kontakt između publike i pozornice (“... Kupite bol, ljubav, plač i smijeh, čuvstva sva, na sat ili dva...”), potvrđujući i to da čovjek-umjetnik čini sâmu bît teatra.

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.