Izdvajamo
PDF Ispis E-mail
RAZGOVOR - Dubravko KASTRAPELI, likovni umjetnik (Razgovarala: Mira ĆURIĆ)

Svevremensko djelo Marina Držića ima izniman likovni potencijal

Dubravko Kastrapeli (Zagreb, 1971.) u rodnom je gradu završio srednju školu, a nakon toga upisao profesorski smjer na Akademiji likovnih umjetnosti. Diplomirao je 1995. u klasi profesora Zlatka Kesera i kod profesorice Jadranke Damjanov na temu “Utjecaj umjetničkog djela na likovno izražavanje djece”.
Bavio se slikarstvom i kiparstvom, da bi se na kraju okrenuo ilustraciji književnih djela gdje je, kako kaže, uspio spojiti svoje dvije velike sklonosti – prema književnosti i prema likovnosti te dodaje: “To je pomalo i prokletstvo, jer ne mogu uzeti knjigu u ruke a da ne počnem razmišljati kako bi neki lik izgledao, koje bi bile neke njegove tjelesne osobitosti, kako prikazati određenu scenu u priči i raspored likova u njoj u odnosu na okolinu, ili kako rasporediti neke naizgled beznačajne scene između glavnih događanja i sl.”
Do sada se bavio uglavnom Cervantesom i Držićem.
Iz tih književnih poticaja ističemo ponajprije izložbu “Držić i Cervantes – mediteranski krug smijehom” (2015.) te nedavno objavljeni strip “Novela od Stanca” (uz 450. obljetnicu smrti M. Držića) što je povod ovom razgovoru

Gospodine Kastrapeli, godinu 2017. završili ste objavljivanjem i predstavljanjem knjige-stripa “Novela od Stanca” Marina Držića (u suradnji s Domom Marina Držića i ravnateljem Nikšom Matićem). Što Vas je najviše intrigiralo u svezi s tim djelom, što Vas je nadahnjivalo, što je najviše bilo umjetničkim izazovom? Zašto strip?
- Strip me odavno fascinira kao medij. Možda je to zato jer sam odrastao u sedamdestima i osamdesetima kad je produkcija stripa na ovim prostorima bila na vrhuncu, kad se nisu samo prevodila izdanja talijanskih, francuskih i američkih izdavača, nego smo imali i iznimno bogatu domaću produkciju. Rasli smo uz priče Ivice Bednjanca objavljivanih u “Modroj lasti” iz godine u godinu, sazrijevali uz Ninu i Jasnu i smijali se Lastanu, Geniju i Janici, otkrivali smo ponovljena izdanja Andrije Maurovića koji je tada već stekao status legende, a i napajali se na izvoru Bonellijevih stripova koji su tada bili dio neizostavne lektire svih stripoljubaca.
Kao i svi moji vršnjaci uživao sam u pustolovinama Zagora, upravo se tih godina pojavio i Mister No, smijali smo se odlično prevedenom “Alanu Fordu” (prijevod Nenada Brixija), odličnim izdanjima Asterixa i Taličnog Toma, svakako valja spomenuti da su se na tržištu mogli pronaći i izvanredni Hombre, Alvar Mayor i Corto Malteze. Bio je to konglomerat stripova od vizualno sasvim prosječnih do vrhunskih grafičkih rješenja pravih majstora. Gledajući unatrag, čini mi se da je bilo jako dobro što su nam kroz ruke prolazili stripovi svih kvalitativnih razina, i da smo na njima učili i gradili vlastitu vizualnu kulturu, osobni leksikon vrijednosti kroz koji smo naučili vrednovati i procjenjivati cjelokupni dojam stripa, kako likovno tako i scenaristički.

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.