PDF Ispis E-mail
SIMFONIJSKi ORKESTAR HRT U KD “VATROSLAVA LISINSKOG” U ZAGREBU

 

Majstorski ritam i zvuk udaraljkaša Filipa Merčepa

 

Brojnu publiku privukao je na posljednji koncert Majstorskoga ciklusa Simfonijskog orkestra HRT-a „Ritam i zvuk“, 28. veljače 2019., nastup mladoga hrvatskog udaraljkaša Filipa Merčepa

 

Filip Merčep, postavši poznat prije devet ulaskom u finale „Eurovizije mladih glazbenika“,  nizao je uspjehe kao solist. Studij udaraljki završio je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu red. prof. Igora Lešnika, a nakon usavršavanja kod uglednih svjetskih glazbenika danas djeluje kao samostalni umjetnik: nastupa, vodi različite projekte i podučava u okviru majstorskih radionica u svijetu. Koncert „Ritam i zvuk“ pripremio je francuski dirigent Pierre-André Valade (1959.) poznat kao vrstan tumač glazbe 20. i 21. stoljeća. Počevši glazbeničku karijeru kao flautist od 90-ih godina prošlog stoljeća djeluje kao dirigent pariškog ansambala za suvremenu glazbu „Court-Circuit“ što mu otvara put do sličnih ansambala i do uglednih svjetskih orkestara čiji je gostujući ili rezidencijalni dirigent. Valadeov bogati repertoar obuhvaća i djela klasičnog orkestralnog repertoara 18. i 19. stoljeća pa se u drugome dijelu koncerta predstavio kao tumač „Devete simfonije u C-duru“, D. 944 „Velike“ Franza Schuberta (1797.-1828.).
Uvod u prvi dio koncerta bila su dva mirna, polagana stavka-treći (Lent et grave) i prvi (Lent et douloureux) iz suite za klavir „Gymnopédies“ Erika Satiea (1866.-1925.) u orkestraciji Claudea Debussyja (1862.-1918.). Pierre-André Valade istaknuo je plastično boje orkestralnih instrumenata u profinjenom, dinamički suzdržanom sviranju. Skladba „Vibrafonietta“ Ive Maleca (1925.) u kojoj je i dalje prevladao zvuk, ali harmonijski i melodijski slobodniji, je zapravo skladba „Sekvence“ za vibrafon i gudače (iz davne 1960.). Na prijedlog Igora Lešnika skladatelj ju je preradio 2001. godine u jednostavačnu cjelinu s tri jasno istaknuta kontrastna odsjeka (brzi-polagani-brzi) s različitim melodijsko-ritamskim motivima. Filip Merčep odsvirao je muzikalno i tehnički neupitno solističku dionicu.
Ritam u raznim metrički i motivičkom rješenjima odlikuje „Koncert za udaraljke“ austrijskog skladatelja Franza Petera Cibulke (1946.-2016.). Koautor koncerta je udaraljkaš Igor Lešnik koji je skladao udaraljkašku, a Cibulka dionicu orgulja za prvu verziju skladbe iz 2002. godine. Iste godine nastala je i inačica za udaraljke i orkestar. U prvome stavku dominiraju timpani, u drugome vibrafon, a u trećem koji je kao i polagani drugi stilski bliži jazzu, bubnjevi. I u ovoj je skladbi Filip Merčep pokazao okretnost, spretnost i istančani osjećaj za ritam u brzim stavcima, a u drugome mirno vođenje dopadljive teme.

 

Your are currently browsing this site with Internet Explorer 6 (IE6).

Your current web browser must be updated to version 7 of Internet Explorer (IE7) to take advantage of all of template's capabilities.

Why should I upgrade to Internet Explorer 7? Microsoft has redesigned Internet Explorer from the ground up, with better security, new capabilities, and a whole new interface. Many changes resulted from the feedback of millions of users who tested prerelease versions of the new browser. The most compelling reason to upgrade is the improved security. The Internet of today is not the Internet of five years ago. There are dangers that simply didn't exist back in 2001, when Internet Explorer 6 was released to the world. Internet Explorer 7 makes surfing the web fundamentally safer by offering greater protection against viruses, spyware, and other online risks.

Get free downloads for Internet Explorer 7, including recommended updates as they become available. To download Internet Explorer 7 in the language of your choice, please visit the Internet Explorer 7 worldwide page.